مدال ورزشی و ساخت مدال ورزشی و قیمت مدال ورزشی
نوشته شده توسط : رضا محمدیان

مدال ورزشی و ساخت مدال ورزشی و قیمت مدال ورزشی

گردن آویزهایی وجود دارد به نام مدال ورزشی که انواع و اقسام با طرح و مدل های متنوع وجود دارد. جنس این مدال ها هم متفاوت است . هم می توان از سرب ساخت و هم می توان از جنسهای دیگر باشد مثلا برنج ولی به طور معمول از سرب برای ساخت آن استفاده می کنند تا هم مقاوت بالایی داشته باشد و هم از لحاظ هزینه به صرفه باشد.

مدال های ورزشی با آویز همرا هستند که همان آویز ها و بندها جنس های متفاوتی دارند. هم میتوانند به صورت ربان کاملا معمولی باشند و هم می توانند از جنس های مقاوم تر باشد و این موضوع کاملا سلیقه ایه و بسته به سلیقه و بودجه افراد دارد.

ساخت مدال ورزشی با روش ها و جنس های مختلف ساخته می شود و می توان آن را به درجه های یک و دو سه تقسیم بندی کرد.

در هر یک از درجه های ذکر شده به ترتیب از درجه یک که یک کار با کیفیت می باشد به درجه سه که از کیفیت پایین تری برخوردار است تقسیم می شود.

ساخت مدال به این صورت است که ابتدا کار توسط مشتری ثبت سفارش می شود . سپس توسط تیم طراحی و مشاور شروع به طراحی می شود . در مرحله ریخته گری کار ابتدا باید قالب طرح ساخته شود . این قالب ها هم میتواند از جنس سیلیکون باشد و هم می تواند از جنس فلزی یا حتی چوبی باشد.

 

 ساخت مدال را می‌توان اصلی تری و بارزترین قسمت هر جشنواره و مسابقات ورزشی دانست. بنابر این در نتیجه متصدیان برگزار کننده همیشه در تکاپو و تلاش می‌کنند تا مدالی که چه به لحاظ زیبایی و چه به لحاظ ارزشی هدیه ای درخور را اهدا نمایند. مدال ورزشی هم  میتواند ارزش مادی و هم می تواند ارزش معنوی داشته باشد. بدون شک برای هر برگزیده ای ارزش مادی آن مهم نیست. چون  وقتی ورزشکاران مدال قهرمانی  که ورزشکار می‌گیرد به عنوان مقام و نشانه شناخته شدن او در عصه ها و افتخارات  بالاتر او به حساب می رود. در نتیجه کمتر افرادی پیدا می‌شود که بخواهد مدالی را که کسب کرده است را خود بفروشد. بنابراین بالاترین ارزش هر مدالی بعد معنوی آن است و هر چه این رویداد رقابتی بزرگتر باشد ارزش آن مدال بیشتر خواهد بود.





:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: